Saturday, October 19, 2013

hindistan cevizli şam tatlısı

Merhabalar degerli web sitesi ziyaretcilerimiz. Yogun talep aldigimiz icin sizlere bugün hindistan cevizli şam tatlısı yazisini paylasmaya karar verdik.


hindistan cevizli sam tatlisi 1


Eski bir defterim vardır Çok eski hemde. Defterin kendisi 30 seneden daha yaşlı bir zamanlar babamın bakkalı varken veresiye defteriymiş. Nice sonra ben yetişemedim ama o döneme maalesef kapatmış babam bakkalını. Geriye de o defter kalmış. Ben de seneler sonra defteri tarif defterine dönüştürmüştüm. Her denediğim denemek istediğim tarifleri tek tek yazıyordum üşenmeden.

Bu tarif de o defterden bir zamanlar sıklıkla yapardım ama yeni tarifler deneme sevdası yüzünden unutulmuştu. Geçenlerde göz gezdirirken rastladım. Ramazanda da çok iyi giderdi iftardan sonra.

Ayrıca bu gün Kadir gecesi Tüm İslam Aleminin Kandili Mübarek Olsun..

Hadi tarife geçelim...

MALZEMELER:

1 Paket İrmik ( 500 gr)

2 Su Bardağı Yoğurt

1 su bardağı Toz şeker

1 tatlı kaşığı un

1 çay kaşığı karbonat

1 paket vanilya

1 kase tuzsuz yer fıstığı

Şerbet:

4 su bardağı şeker

5 su bardağı su

çeyrek limon suyu

YAPILIŞI:

1) Yoğurt ve toz şekeri mikserle iyice çırpın. Kuru malzemeleri ekleyin tekrar çırpın.

2) Islatılmış kare borcama dökün. Üzerine fıstıklarını dizin. Önceden ısıtılmış 170 derecelik fırında altı üstü kızarana kadar pişirin.

3) Şerbetini kaynatın. Ilıtın. Keskin bir bıçak yardımı ile dilimlere ayırın.

4) Sıcak tatlıya ılık şerbeti dökün. Üzerine tepsi kapatın ve şerbeti iyice çekene kadar oda sıcaklığında bekletin.

AFİYET OLSUN


hindistan cevizli sam tatlisi 2




Bu konu ile alakali daha fazla bilgi gorebileceginiz onerdigimiz bir sayfa : sam tatli tarifi

No comments:

Post a Comment