Tuesday, September 3, 2013

SOKAKTAKİ VATANDAŞ NE DİYOR?



Bugün ekmek ve su almaya giderken, minik kameramı ve bir de not defteri ve tükenmez kalem aldım. Blogum ve sizler için mahalledeki vatandaşlarla minik bir söyleşi yaptım. Bakın sokaktaki vatandaş Suriye ile savaş ve ülkenin hali hakkında neler düşünüyor:

Hanımlara öncelik veriyorum; alttaki hanımefendi Suriye ile savaşa kesinlikle HAYIR diyerek beni sevindirdi. Nedense Tayyip hükümetini destekleyecek ve savaşa evet diyecek sanmıştım. Ülkenin hali konusunda ise "evimin idaresinden iyi anlıyorum ama o konuda bir şey söylemeyeyim" dedi. Politik bir cevap oldu ama olsun yine de kendisine teşekkür ediyorum buradan da.


sokaktaki vatandas ne diyor 1


Bu bey amcaya dükkanının önünde soru sordum ama ben kör Müjde resmi böyle çekmişim:( gözlüğümü takmayı mı unuttum acaba:( amca da Suriye ile savaş konusunda: "atlar ile eşekler tepişir, arada biz ölürüz" dedi. Duysun Tayyip.


sokaktaki vatandas ne diyor 2


Sonra parkta oturan on kadar emekliye şu soruları sordum:

1) Suriye'ye savaşa giriyorlar ne diyorsunuz?

2) Ülkenin halinden memnun musunuz? İyi yönetiliyor muyuz?

3) Paşalar hapiste suçlu olduklarına inanıyor musunuz?


İşte aldığım cevaplar:

- Asla savaş istemiyoruz

- Hiç memnun değiliz, fakir, fukara aç

- Ben de memnun değilim Tayyip gitsin kim gelirse gelsin

- Tayyip diktatör

- Kim hayırlıysa o gelsin

Hapisteki paşalar konusunda ise aynen şöyle dediler:

- Asla suçlu olduklarına inanmıyoruz!

- Suçsuz yere yatıyorlar.

Parktaki emekliler resimlerini çekmek isteyince:

"Emekliyiz, Tayyip maaşlarımızı keser sonra" diyerek izin vermediler. Velhasıl 10 kişiden bir tanesi bile ülkenin halinden ve Tayyip'ten memnun değildi.

Bir başka yaşlı dede ise tersine ülkenin halinden çok memnundu. Memnun olan sadece onu buldum:)

- Şu anda çok iyiyiz, bundan iyisi olamaz. Her şey çok güzel. Her şey harika  dedi:)

Hapisteki paşalar konusunda "ben bir hata yapsam beni de hapse koyarlar değil mi? Demek ki bir hataları varmış ki, koymuşlar" dedi. Ne yapsın adamcağız yaşlı, hangi tv kanalını izliyorsa, hangi yandaş gazeteyi okuyorsa ona inanıyor. Aynı amcaya akp'yi çok sevdiği belli olduğu için sırf merakımdan "Öcalan hapisten çıkacak diyorlar ona ne diyorsunuz?" diye de sordum. Bakın çok ilginç bir cevap aldım:

- Bir tilkiyi serbest bırakırsan ne yapar? Kümesteki tavukları yer. 

( Yaşı amca da  resminin çekilmesini istemediği için koyamadım. Vatandaş ne diyorlara devam edeceğim:)bugünlük bu kadar.







No comments:

Post a Comment