Friday, September 6, 2013

CHINESE HORN WORM ve SEBZELER..



Dün bahçede domates toplarken domatesin dalında bakın ne buldum:)) 













chinese horn worm ve sebzeler 1

Chinese horn worm..He likes to eat tomato:))

Çok enteresan görünüşlü bu minik yaratık azbirşey  tırtıl a benzesede, incelenirse çok farklı yapısı olduğu farkedilir..oldukça sevimli tabiki elime almadım, sadece dalı koparıp karşıdaki ormana koyduk. Deren Chinese horn worm olduğunu söyledi ve minicik kuyruğu nedeni ile (horn/boynuz) o isim verildiğini söyledi, ve büyüme zamanını doldurunca çok güzel kelebek olduğunu ve sırtındaki beyazlarin bebekleri olduğunu soyleyince yakından inceleyince kımıldadıklarını gördük..ayrıca dikkat ederseniz kafasındaki gözlerin aynısı vücudunda her bölümde var ama onlar göz değil, sadece hayvanın kendisini koruması için tüm vücudunda göz varmış gibi kendini bir nevi koruma şekliymiş,,ben Deren in yalancısıyım..o nereden biliyor tüm bunları derseniz, birkeresinde evdeki Lizard ları beslemek için almak istediğinde araştırmış, ve hayvan yerlerinde satıldığından oradaki kişilerden öğrenmiş..yani bu minicik hayvanların benzer türünü başka hayvanları beselemek için satıyorlar..düzen böyle malesef istesekte istemesekte..













chinese horn worm ve sebzeler 2

From the garden
Her neyse bu güzel minicik hayvanın resminden sonra birde yine dün topladığım domates, kiraz domates, salatalık, biber ve salatalıkların resmini paylasmazsam olmaz:)) Bu sene minicik ekili yerden hergün(son iki haftadır) nerdeyse 5-8 tane salatalık, domates, biber almaya başladım..




chinese horn worm ve sebzeler 3

Dünde ilk kez fasulyeleri toplamaya başladım ve tabiki hemen zeytinyağlı fasulye yapıp afiyetlen yedik yanına birde cacık daha ne olsun değilmi:)) Öyle çok domates ve salatalık varki evde ne yapacağımı bilemiyorum, komşulara hergün veriyorum komşuda pişer bizede düşer misali...birde bolca rendeleyip kavanozlara doldurup buzluğa attım, en azından kış zamanı kullanırım..evet salçada yapılır ama kim yapacak?? işin kolayı rendelemek. malum zahmetli işleri sevmiyoruz:)) 


No comments:

Post a Comment