Thursday, April 17, 2014

Kitap, film ve başka şeyler...







 Son zamanlarda vize telaşı sardı ve ders çalışmaya odaklanmaya çalışıyorum;)

Bu arada yine de kitap okumadan duramadığımdan roman türü değil de mektup veya kısa yazılar şeklindeki kitapları seçtim. Malum evde okunmayı bekleyen bir kule var ya;)

Bedri Rahmi Eyüboğlu-Sabahattin Eyüboğlu Kardeş Mektupları 5 tl lik kitaplardan biriydi ama iyi ki almışım diyorum çünkü çok severek okudum. Kardeşler sanatçı olduğundan mektupları okumaya doyamadım. Paris-İstanbul arası yazışmalarda hem o dönemin yaşam biçiminden hem insanların davranışlarından bol bol malumat edindim. Mektuplardaki incelikli cümlelerse çok etkileyiciydi. Mektup türünü ve sanatı sevenlere tavsiyemdir:)

Şimdi elimde olan kitap ise Esra Yalazan'ın Kelimeler ve Kader kitabı o da gazeteci yazarın köşe yazılarından oluşuyor ama çok değerli bir kitap çünkü matruşka gibi her yazının içeriği bir yazar ve eserini kapsıyor, bildiğiniz bilmediğiniz yazar ve kitaplarıyla karşılaşmak, notlar almak çok keyifli. Bir karıştırın bu kitabı bence bırakamazsınız...









Filmlere gelince geçenlerde sinemada izlediğimiz Aile Sırları filmini paylaşmayı unutmuşum. Konu olarak pek bir derinliği olmayan ama sırf Merly Streep için seyredilir dediğim bir film.


Evde filmi genç bir yazarlık okulu öğrencisinin öğretmeninin de teşvikiyle yazma tutkusunu ve hayal gücünün olağanüstü boyutlarını anlatıyor, ben çok beğendim hatta tekrar izlemeyi düşünüyorum.


Philomena filmini ise mutlaka izleyin derim, çok farklı bir dram film. Başrol oyuncusu da mükemmel, her zamanki gibi:)







 Büyük Budapeşte Oteli filmi ise harika, harika! Filmde tanınmış bir çok oyuncu var, kadro inanılmaz. Çok hareketli, hızlı, görsellik had safhada bir film. Konu mu o çok da önemli olmuyor bu güzellik içinde ama konu da duygulu ve dokunaklı...Ben çok beğenerek izledim, siz de seversiniz izleyin;)










 Bu foto da ders çalışma masamdan, eh gıda da almak lazım çalışırken değil mi? Arada kendimi eğlendirecek şeyler de yapıyorum.







 Bu resim çalışmam da ders çalışma arasında terapi yaptığım bir an. Vazodaki çiçeklerim beni çiz deyip durdu ben de dayanamadım işte:))







Bunlar da yolda çektiğim bir çiçek fotosu...


Çok güzeller değil mi?









Kahvesiz olmaz deyip, baykuş hanımın kahvesiyle bu yayını da bitiriyoruz.


Herkese mutlu bir hafta sonu diliyorum:)

No comments:

Post a Comment