Thursday, March 27, 2014

Şam Tatlısı


Geçtiğimiz hafta hayırlı bir iş için İskenderun'daydık. Ablamın oğlunu nişanladık geldik. O taraflara giden varsa bilirler mutfağı çok zengin ve lezzetlidir. Oruk, Hatay usulü lahmacun, sürk, humus, tepsi ve kağıt kebabı, çeşitli mezeler, Tabi ki hastası olduğum Künefe, Çıtır Kabak Tatlısı.. Bugün sizlerle paylaşacağım tatlı da yine o taraflardan.. Şam tatlısı yeni gelinimizin ablasının tarifi. Hafta sonu akraba günümüz için yaptım. İçinde ne yağ ne de yumurta var. Çok hafif ve lezzetli bir tatlı. Taze taze sizlerle paylaşmak istedim.


sam tatlisi 1
Malzemeler: 

500 gram irmik

3/4 su bardağı şeker

1 su bardağı yoğurt

1 tatlı kaşığı tarçın

1 su bardağı su

1 tatlı kaşığı karbonat (üzerine birkaç damla limon sıktım)

2-3 çorba kaşığı pekmez

Süslemek için fıstık ya da badem

Şerbeti:

3,5 su bardağı şeker

4,5 su bardağı su

Birkaç damla limon

Yapılışı: Bu tatlıda şerbet soğuk olacağı için önce şerbeti kaynattım. Soğumaya bıraktım. Fırınımı 180 dereceye ayarladım. Pekmezin yarısını büyük kare borcamın tabanına sürdüm. Bütün malzemeleri karıştırıp yoğurdum ve borcama yaydım. Kalan pekmezi hamurun üzerine sürdüm. Bademle süsledim ve ısınmış fırında 35-40 dakika iyice kızarıncaya kadar pişirdim. Fırından aldıktan sonra birkaç dakika dinlendirdim ve şerbetini döktüm. Bir gece dinlenince daha lezzetli oluyor.


sam tatlisi 2



No comments:

Post a Comment